Vi gør det alle sammen hver dag på en eller anden måde: Fortæller vores historie om, hvad vi laver, og hvad vi vil. Vi “sælger” vores historier, som vi har lært det i skolen, handelslivet eller på universitetet. Vi kender vores kunder, vores kolleger og vores fagfæller og ved, hvordan vi taler til dem.
MEN at stå frem i medierne og pressen – eller over for beslutningstagere med en helt anden broget baggrund end din – kræver god forberedelse i, hvordan du får dit ord hørt, som du gerne vil.
Fortæl så du bliver hørt
Den skarpe salgsdirektør kan i løbet af en session få ny bevidsthed om, hvordan han effektivt bruger pauser til at trænge igennem fra talerstolen på en konference, hvor han i al ivrighed gerne vil sige mest muligt på kort tid.
Den faglig topchef, der skal tale med pressen om en politisk beslutning, han mener er forkert, får glæde af en gennemgang af relevansen og kernefortællingen, som gør hans appel bredere og stærkere, fordi han ikke bruger tiden på en del tekniske detaljer, de færreste forstår.
Professoren med indgående kendskab til en miljøsag får trænet sin kernefortælling inden et radiointerview, hvor hun på blot fire minutter skal formidle et svært abstrakt stof. Hun har brug for at fortælle konkret og sanseligt om det, så lytterne forstår hende.
Kursus i formidling
Medietræningen foregår efter aftale hos jer eller hos GryPS og giver hver gang nye generelle værktøjer til at styrke troværdighed og performance, så du kort, enkelt og præcist rammer din målgruppe.
På den måde gavner medietræningen din performance og din sag nu og her, men også din formidling generelt på den lange bane.
Vil du høre mere om medietræning, så kontrakt GRY PS på 26 84 49 99.
Journalist Gry Brøndum
CVR 34332991
/co WillMORE
Ryesgade 106A, 2.
2100 København Ø