MENINGER

CEO AKTIVISME

Dygtige meningsdannere kan i dag helt uden om traditionelle medier drive hele revolutioner frem i vores samfunds måde at tænke. Hvis vi tør at tage stilling til den viden og erfaring, de har samlet sig gennem årene. 

Det med at tage stilling har vi som regel gjort. Men tanken om at kaste sit flammende engagement ud på internettet eller i aviserne. Det frygter vi ofte kan gå ud over vores troværdighed eller forretning.

Fremtidens autenticitet
Men sagen er nok den, at det her med “meningen” med det hele, det kommer vi ikke udenom i fremtiden:

Mange professionelle kommunikatører spår, at vi står over for at skulle skrue en hel del op for vores autenticitet og personlighed i kommunikationen. Ikke mindst i takt med at AI’s kunstige fortællestemmer og avatarer flytter ind i vores virtuelle liv på skærmene.

Meningsdanner analysen
Et fornuftigt sted at starte på rejsen mod at blive meningsdanner på dit eget felt er at gøre det klart, hvor du kommer fra, og hvor du/I skal hen.

Som bredt funderet nyheds- og aktualitetsjournalist kortlægger jeg din kvalitet som afsender af et budskab i spændet mellem relevans, viden, erfaring og mening.

På den måde finder vi det fundament, som du kan stå stærkest i, når du publicerer og dermed positionerer dig selv og dine dine budskaber i offentligheden.

Mod anerkendes
Husk at din ansvarsfuldhed ved at turde at have en mening vil blive set og i stigende grad anerkendt – også inden for dit felt.

Forudsætningen er, at du – og din ledelse – har mod på at træde mere i karakter og indgå i den værdifulde dialog enhver form for dialog eller debat er.

At have en holdning til sit felt og at bringe sin personlige stemme frem kan sagtens gøres sagligt og seriøst. Det handler ikke om dig, men om den vigtige sag og mission, vi alle har interesse i at vide mere om.

 

Journalist Gry Brøndum: Tlf. 26 84 49 99